۱۳۹۹ فروردین ۱۱, دوشنبه

مجاهد شهید جمیله موسوی خطیبی


مشخصات مجاهد شهید جمیله موسوی خطیبی

محل تولد: تبريز
سن: ۲۷
تحصیلات: ديپلم
محل شهادت: کرمانشاه
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷

جمیله موسوی‌خطیبی از سال۵۷ با مجاهدین آشنا شد. فعالیت حرفه‌یی خود را از سال۵۸ آغاز کرد. از همان ابتدا در نهاد دانش‌آموزی به کار مشغول شد و تا آستانهٌ ۳۰خرداد ادامه داد. سپس به نهاد سیاسی در بخش روابط خارجی منتقل شد و در قسمت خبر به کار مشغول گردید. پس از شروع مقاومت مسلحانه انقلابی، جمیله قدم به میدان رزم نهاد و مسئولیتهای مختلفی را در این عرصهٌ جدید نیز به‌عهده گرفت. در سال۶۱ به منطقه اعزام شد. تا سال۶۳ در بخش شهرستانها به‌کار پرداخت و در سال۶۴ به بخش اطلاعات و پس از آن حفاظت منتقل شد. با گسترش یکانهای رزمی ارتش آزادیبخش، وارد این یکانها شد و به کسب آمادگی برای شرکت در عملیات پرداخت. با اعلام عملیات فروغ جاویدان، سراپا شور به میدان شتافت و طی رزمی حماسی خون پاکش را فدیهٌ آزادی خلق و میهنش کرد. 

با ما در کانال تلگرام پیشتازان راه آزادی ایران همراه باشید

۱ نظر:

  1. خواهر جمیله را من از فاز سیاسی میشناختم و با برادرش هادی در انجمن دانش اموزی با هم بودیم و خواهر جمیله از خواهران مسول تبریز بشمار میرفت یکبار من از منطقه به ترکیه رفته بودم با خواهر جمیله تلفنی که در پاریس بود صحبت کردم و خاطرات برادرش را یاد اوری کردم که بعد خبر شهادتش را بعد از فروغ شنیدم .این خواهر مجاهد یکی از ارزنده ترین کادرهای مسول انجمن دانش اموزی در تبریز بشمار میرفت یادش و راهش گرامی باد رضا محمودیان

    پاسخحذف